Site name

Od sutra obavezna zimska oprema

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća sve vozače da u periodu od 1. novembra do 1. aprila, vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalaze sneg, led ili poledica.

3

Piše: Danas Online

31. oktobar 2017. 14:21

Foto: Aleksandar Todorović

Kako navode u saopštenju, i van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.
Agencija ističe da zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, podrazumeva zimske gume (npr. M+S, Snow Winter i dr.) i lance, a za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

"U naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.
Agencija za bezbednost saobraćaja apeluje na vozače da koriste zimske gume u periodu od 1. novembra do 1. aprila čak i kada na kolovozu nema snega, leda i poledice, jer na niskim temperaturama letnje gume gube svoja svojstva, znatno lakše proklizavaju i imaju duži zaustavni put. Korišćenje zimskih guma u ovom periodu značajno doprinosi bezbednosti saobraćaja", ističe se u saopštenju Agencije za bezbednost saobraćaja.

komentari (3)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Dragan Stankovic

01. novembar 2017.

Molim vas da mi objasnite skracenice L,K,T i C kao i M2,M3,N2 i N3 posto nameravam da dodjem u Srbiju za vreme zime a nisam bio u Srbiji 20-tak godina. I kako misli Srbija da sacuva jezik ako objasnjava koje gume da se koriste na engleskom?

Boki

05. novembar 2017.

ja bih dodao da doprinosi i punoci dzepova Okanovica i ekipe

Vozac u letnjem i zimskom periodu

10. decembar 2017.

Ako shvatam tu pricu letnje gume-zemske gume... Analizirajuci zakonsku regulativu u Srbiji i okolnim zemljama,ex yu i zapadnim zemljama...mislim da je stvar sledeca. Nije bitno da li je guma zimska ili letnja,vec da guma ima 4 milimetra dubinu sare i da u zimskom periodu,posebno u medjugradskom saobracaju, imas lance za dva tocka na pogonskim tockovima,a ako je pogon na sva 4 tocka,na prednjim,upravljackim tockovima. To je za kratke relacije i ide se do 50 km na sat... Sve ostalo je manje vazno i komplikuje pricu.